eTwinning
2024-2025
- Christmas Card- Pip. Risca Mihaela Emilia- profesor cofondator
- You Can- Pip. Rusca Mihaela Emilia – profesor partener în proiect
- EcoLeague- Pip. Rusca Mihaela Emilia – profesor partener în proiect
- Tiny Hands Big Hearts. Little Citizens Learn About Europe- Pip. Diaconu Mariana- profesor partener în proiect
- Biodiversity: Nature’s Puzzle – Pip. Soare Anișoara Ionela- profesor partener în proiect Bottom of Form
- Exploring the Magical World of AI- Little Explorers of The Future-Pip. Soare Anișoara Ionela- profesor partener în proiect
- Even Small People Can Do Big Things- Pip. Soare Anișoara Ionela- profesor partener în proiect
- Discovering the Beauty and the Culture of my Place- Pip. Soare Anișoara Ionela- profesor partener în proiect
You can 
Proiectul a debutat în februarie 2025 alături de 12 cadre didactice de la școli din Turcia, Grecia, Polonia, Republica Moldova, România.
Proiectul este o inițiativă educațională concepută pentru elevii cu vârsta cuprinsă între 5-11 ani. Obiectivele proiectului sunt:
- Autoîngrijirea: realizarea sarcinilor zilnice în mod independent, formarea unor obiceiuri de igienă și îngrijire personală.
- Comunicarea: exprimarea clară a ideilor, ascultarea activă, dezvoltarea empatiei și colaborarea eficientă în grup.
- Rezolvarea problemelor: identificarea de soluții creative și constructive în fața provocărilor.
- Managementul timpului: organizarea zilnică a activităților, stabilirea priorităților și respectarea responsabilităților asumate.
- Încrederea în sine și independența: luarea deciziilor și acțiunea cu autonomie și siguranță.
- Gestionarea emoțiilor: recunoașterea și controlul emoțiilor negative, reducerea stresului și a anxietății
În perioada februarie – iunie 2025, profesorii și elevii au fost implicați în activități creative, jocuri interactive și colaborări internaționale. Proiectul eTwinning are ca obiectiv sprijinirea copiilor cu vârste între 5 și 11 ani în dezvoltarea abilităților de viață. Pe parcursul acestui demers, copiii învață să devină autonomi și să colaboreze eficient cu ceilalți. Inițiativa urmărește formarea unor competențe esențiale pentru a face față provocărilor cotidiene, contribuind astfel la formarea unor persoane încrezătoare și pregătite pentru succes.
Principalele categorii de abilități vizate sunt:
- Autoîngrijirea
- Comunicarea
- Rezolvarea problemelor
- Managementul timpulu
- Încrederea în sine și independența
- Gestionarea emoțiilor
- Predarea obiceiurilor de igienă într-un mod distractiv și educativ
Proiectul urmărește consolidarea obiceiurilor de igienă în rândul copiilor cu vârste între 5 și 11 ani, punând accent pe conștientizarea importanței sănătății personale. Prin activități ludice și atractive, elevii vor învăța să-și mențină unghiile curate și îngrijite, să utilizeze corect materialele de curățenie și să adopte rutine zilnice de igienă, integrându-le în mod natural în viața de zi cu zi.
Activități colaborative:
– Realizarea unui mozaic cu ocazia Zilei E-Twinning- copii au realizat litera M, pe fond albastru, apoi pe fond galben;
– Întâlnire pe Zoom în care s-au prezentat și au jucat un joc de cultură general –Despre România.
EcoLEAGUE
Elevii clasei a II-a B de la Școala Gimnazială „George Coșbuc” 23 August- structură Dulcești, îndrumați de doamna profesor pentru învățământ primar Rusca Mihaela Emilia, participă la proiectul eTwinning ,,EcoLEAGUE” alături de 14 profesori parteneri și elevii lor din Turcia, România, Bulgaria, Grecia.
Scopul proiectului este educarea elevilor cu privire la importanța reciclării și a comportamentelor ecologice, crescând gradul de conștientizare asupra protecției mediului.
- Încurajarea reciclării – Școlile joacă un rol activ în colectarea și reutilizarea materialelor reciclabile, iar elevii sunt implicați direct în proces. Proiectul integrează reciclarea în viața de zi cu zi și valorifică entuziasmul generat de fotbal pentru a crește interesul față de protejarea mediului.
- Promovarea creativității prin artă – Elevii creează modele inovatoare folosind materiale reciclate și își dezvoltă abilitățile artistice prin proiecte ecologice.
- Dezvoltarea unei mentalități durabile – Elevii și școlile învață despre utilizarea eficientă a resurselor, inclusiv producerea hârtiei din materiale reciclate.
- Îmbunătățirea colaborării internaționale – Se consolidează schimburile culturale între școli din diferite țări, facilitând cooperarea între elevi și profesori.
- Promovarea comportamentelor ecologice în comunitate – Elevii extind conștientizarea ecologică dincolo de școală, influențând familiile și cercurile sociale.
- Proiectul a debutat în luna februarie și se desfășoară pe parcursul a cinci luni. Până în prezent, au avut loc activități, incluzând:
- Întâlniri online între elevi și profesori din cele patru țări participante;
- Încărcarea pe platforma ESEP a produselor finale realizate săptămânal;
- Vizionarea de materiale educaționale oferite de profesorii participanți;
- Crearea de logo-uri și postere utilizând software-uri dedicate;
- Completarea de chestionare inițiale și feedback parțial din partea elevilor, părinților și profesorilor.
Prin acest proiect, elevii au oportunități de a împărtăși cultura proprie, de a învăța despre alte comunități, de a-și dezvolta încrederea în sine și capacitatea de auto-exprimare prin prezentarea realizărilor creative. De asemenea, proiectul le oferă soluții concrete la provocările de mediu și îi motivează să contribuie la un viitor sustenabil.
Tiny Hands Big Hearts. Little Citizens Learn About Europe
Proiectul Etwinning TINY HANDS BIG HEARTS, LITTLE CITIZENS LEARN ABOUT EUROPE s-a desfǎşurat în perioada decembrie – mai 2024-2025, la acest proiect participând 26 de profesori din 9 ţǎri.
Proiectul a avut urmǎtoarele obiective:
- Dezvoltarea abilităților copiilor de a împărtăși, de a ajuta și de a lucra împreună.
- Crearea conștientizării culturale prin comunicarea cu copii din diferite țări.
- Formarea valorilor fundamentale ale diversității, egalității și drepturilor omului în UE la un nivel de bază.
- Dezvoltarea abilităților de gândire critică și permiterea copiilor să învețe să rezolve probleme împreună.
În cadrul proiectului Etwinning TINY HANDS BIG HEARTS, LITTLE CITIZENS LEARN ABOUT EUROPE, elevii clasei a IV-a B au marcat ziua Micii Uniri.
Ei au propus diferite piese, dansuri, scenete cu ajutorul cǎrora se putea marca acest moment. Au votat şi s-a decis câştigǎtoare propunerea de a dansa HORA UNIRII.
https://www.youtube.com/watch?v=IMP0qpzZNPg
Participarea la proiectul Etwinning TINY HANDS BIG HEARTS, LITTLE CITIZENS LEARN ABOUT EUROPE a creat oportunitatea copiilor de clasa a IV-a de a-şi consolida informaţiile despre drepturile şi îndatoririle lor în calitate de cetǎţenil europeni. Printre acestea s-a numǎrat şi îndatorirea de a pǎstra şi înfrumuseţa mediul înconjurǎtor. Astfel, copiii au plantat seminţe şi au îngrijit propriul produs, contribuind la amenajarea colţului verde al clasei.
https://www.youtube.com/watch?v=6BwnF_HaxJE
The Magical World of AI. Little Explorers of the Future
- Clasa I B de la Școala Gimnazială,, George Coșbuc” 23 August- structură Dulcești , îndrumați de doamna profesor pentru învățământul primar, Soare Anișoara Ionela, participă în cadrul platformei eTwinning la al doilea proiect numit ,, The Magical World of AI. Little Explorers of the Future” alături de 12 profesori parteneri și elevii lor din Turcia, România, Macedonia de Nord, Azerbaijan, Grecia, Italia, Croația, Serbia, Slovenia și Bulgaria.
- Scopul proiectului este dezvoltarea abilităților secolului XXI( gândirea critică, adaptabilitatea la progresele tehnologice și comunicarea prin colaborare între culturi și platforme).
- Proiect eTwinning- AI
Discovering the Beauty and Culture of My Place
- Clasa I B de la Școala Gimnazială,, George Coșbuc2 23 August- structură Dulcești , îndrumați de doamna profesor pentru învățământul primar, Soare Anișoara Ionela, participă în cadrul platformei eTwinning la proiectul ,, Discovering the Beauty and Culture of My Place” alături de 13 profesori parteneri și elevii lor din Turcia, România, Portugalia, Armenia, Grecia, Italia și Spania.
- Acest proiect este un proiect colaborativ conceput pentru a ajuta elevii să depășească barierele lingvistice, să exploreze, să se documenteze și să prezinte în limba engleză aspectele unice ale culturii și comunității lor locale.
- Proiect Discovering the beauty and culture of my place